Czy masz wrażenie, że twoje dziecko nie odrywa nosa od komputera? A kiedy już to zrobi, nie rozstaje się ze smartfonem? Próbujesz odciągnąć je od ekranu, ale każda próba kończy się awanturą, która i tak niczego nie zmienia? Obawiasz się, że to uzależnienie i chcesz w końcu coś z tym zrobić?
Ten poradnik pomoże ci odzyskać kontrolę nad tym, ile czasu twoje dziecko spędza w sieci. Dowiesz się, jak rozmawiać z dzieckiem o zagrożeniach wynikających z przebywania w przestrzeni wirtualnej, tak byście obydwoje byli po tej samej stronie. Odbudujesz z nim kontakt i nauczysz się, jak zachować równowagę pomiędzy czasem online i offline. Autorka podczas 17 lat pracy w cyfrowych mediach poznała od podszewki świat reklamy i mechanizmy działania firm digitalowych. Przeszła drogę cyfrowego odwyku z własną rodziną. Dziś pomaga innym uniknąć pułapek uzależnienia od internetu.
Małgorzata Majewska - pedagożka-terapeutka, coach, trenerka redukcji stresu, praktyczka porozumienia bez przemocy. Propaguje empatię i współpracę opartą na relacji. W stosunkach rodzic-dziecko uważa, że najważniejsza jest więź oraz wzajemna akceptacja. Jeśli naprawdę o nie zadbamy, wychowanie przestanie być walką.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Ponad trzy miliardy ludzi na świecie korzysta z gier komputerowych. Dla jednych to chwilowa odskocznia, rozrywka i sposób na odreagowanie codziennych stresów, dla innych - początek problemów.
Gdzie leży granica pomiędzy rozrywką a uzależnieniem? Jakie są konsekwencje nadużycia i co najważniejsze - jak poradzić sobie z tym problemem?
Krzysztof Piersa sam był uzależniony od gier i zna je wręcz na wylot. Od sześciu lat jako terapeuta uzależnień przemierza Polskę wzdłuż i wszerz, prowadząc zajęcia profilaktyczne. W zebranym materiale opowiada o wszystkim: sporcie elektronicznym, tysiącach złotych wydawanych na mikrotransakcje, ośmiolatkach zarywających noce przed ekranem, a także niezwykłych możliwościach edukacji za pośrednictwem gier.
Bo same gry nie są z gruntu ani dobre, ani złe. Mogą stać się piękną i niezwykłą przygodą, jak również okrutną traumą. Wszystko zależy od samego gracza.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni